Khamis, 11 Oktober 2012

Rakan Karib Saya

Sahabat Karib Saya
       Fazilah adalah sahabat karib saya. Saya mengenali dia sejak kami belajar di dalam darjah 1. Sekarang dia berumur 11 tahun dan tinggal di Kampong Kilanas. Dia merupakan anak kedua daripada tiga adik-beradik. Dia mempunyai seorang abang dan seorang adik perempuan.
      Fazilah mempunya hobi iaitu bermain badminton. Pada setiap waktu petang, dia bermain badminton bersama-sama bapa dan adik-beradiknya di kawasan lapang dekat rumahnya. Dia juga selalu menjemput saya untuk bermain bersama. Sekiranya ada masa lapang, saya dan Fazilah juga sering menonton rancangan televisyen bersama-sama.
     Saya menyukai Fazilah kerana dia seorang yang baik dan rajin. Dia selalu membantu saya sekiranya saya tidak memahami pelajaran yang telah cikgu ajar di sekolah. Sekiranya dia tidak memahami pelajaran yang telah diajarkan, saya akan membantu dia. Saya dan Fazilah adalah bagai aur dengan tebing.
      Dia juga suka menolong ayah dan ibunya di rumah. Dia selalu membantu orang tuanya membersihkan rumah seperti membuang sampah dan menyapu lantai.
      Itulah cerita ringkas mengenai sahabat karib saya. Saya berharap persahabatan saya dengan Fazilah akan kekal selama-lamanya.

1 ulasan:

  1. woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooouwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    BalasPadam