Khamis, 11 Oktober 2012

SURAT KIRIMAN TIDAK RASMI 2


                                                                          No.14, Jalan Sungai Congkak,
                                                                          40460, Shah Alam,
                                                                          Selangor Darul Ehsan.

                                                                          23 MEI 2009.



            Menemui sahabatku Ryan Peter Ortega yang kini berada di Jepun, semoga saudara sihat walafiat kehendaknya.

Saudara,

           Terlebih dahulu saya ingin mengucap terima kasih kerana telah mengirim sepucuk surat. Saya juga akan menerangkan saudara tentang keadaan di kampung nenda saya yang terletak di Seremban, Negeri Sembilan .

          Nenda saya mempunyai sebuah dusun buah – buahan. Terdapat pelbagai jenis pokok buah – buahan seperti pokok durian, pokok rambutan, pokok mangga dan sebagainya. Buah-buahannya juga segar dan sedap. Suasana di dusun nyaman dan udaranya segar serta sunyi .Pokok-pokok menghijau dan subur.

          Terdapat juga sebatang sungai berhampiran dengan rumah datukku. Air di sungai itu jernih dan mengalir dengan deras. Terdapat banyak ikan di situ. Pada masa lapang, saya dan nendaku pergi memancing di sungai tersebut. Ikan di situ sedap dimakan apabila digoreng.

          Nenda saya juga mempunyai sebuah sawah padi. Terdapat banyak padi yang menguning di situ. Udara pula segar dan nyaman. Kita boleh bermain baling batu dan bermain kejar – kejar. Terdapat banyak orang yang menolong datuk menanam dan membaja padi di situ.

          Itu saja untuk sekarang. Semoga saudara telah terima semua maklumat yang saya sampaikan ini. Saya berharap saudara suka semua maklumat tentang keadaan di kampung dan balas balik surat ini.

Sekian, terima kasih.


                                                                             Yang benar,

                                                                             Ghaneassha.

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan